Ten serwis korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności.

Wyrażam zgodę -nie pokazuj więcej tej informacji więcej…

OK

Polityka cookies

  1. Niniejsza Polityka Cookies powstała w oparciu o wymóg prawa wynikający z ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. Prawo telekomunikacyjne
  2. Użyte w niniejszej Polityce Cookies pojęcia mają następujące definicje:
    • Administrator – właściciel Serwisu tj. firma Rzeźbiarz Marzeń – Adam Kania, e-mail: biuro@designerofdreasm.pl
    • Użytkownik – każda osoba (internauta), która odwiedza stronę www.designerofdreasm.pl (i wszystkie podstrony).
    • Serwis – cała zawartość internetowa mieszcząca się pod adresem www.designerofdreasm.pl
    • Cookies, Ciasteczka - dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Użytkownika (referer link), czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Administrator informuje, że Serwis zbiera wyłącznie informacje zawarte w plikach cookies, natomiast nie gromadzi żadnych innych danych o Użytkowniku. W szczególności Administrator oświadcza, że w Serwisie nie są stosowane tzw. tracking cookies, czyli takie pliki, które umożliwiają szpiegowanie Użytkowników.
  4. Administrator Sklepu informuje, że pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    • Dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
    • Utrzymania sesji Użytkownika (jeśli jest zalogowany), co oznacza, że Użytkownik nie musi na każdej podstronie Sklepu ponownie dokonywać logowania.
    • Tworzenia statystyk, które stanowią podstawę do analizy, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych.
  5. Administrator informuje, że w ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    • Cookis, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu.
    • Cookis, które umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu.
    • Session cookies, czyli pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej.
  6. Należy mieć świadomość, że oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) bardzo często domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione np. w taki sposób, by blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika.
  7. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
  8. Administrator oświadcza, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

Najczęściej szukane:

Najczęściej wyświetlane

  86583
  81246
  77998
  74166
  71750
  71184
  70757
  69105

Alina Szapocznikow

Alina Szapocznikow urodziła się 16.05.1926 r., w Kaliszu, polska oryginalna, współczesna rzeźbiarka.

Lata drugiej wojny światowej przeżyła w obozach koncentracyjnych Buchenwaldu i Oświęcimia. Rzeźbę studiowała w Pradze, następnie w Paryżu. Jej rzeźba przechodziła zmienną ewolucję. Pierwszą pracę artystki znamy tylko z fotografii, szkic gliniany „W obozie”.

Wczesne dzieła cechowała statyka: „Pierwsza miłość”, z czasem coraz bardziej dramatyzowała swoje kreacje rzeźbiarskie. Kształty stawały się postrzępione, o nierównej jakby nadżartej powierzchni. Uwidoczniło się to w pracach: „Maria Magdalena”, „Balet”, „Protest”, „Grupa tragiczna”, „Kadłuby”, „Ekshumowany”.

W połowie lata sześćdziesiątych formy nabierają płynności, nawiązując do kształtów biologicznych i oddalają się od klasycznego kanonu. Dają znać o sobie coraz wyraźniejsze tendencje do deformacji i abstrakcji, do brył ostrych, drapieżnych, oderwanych od tradycyjnej podstawy przez umieszczanie ich na stalowych prętach nad ziemią: „Derwisz”, „Krocząca gwiazda”. Pewien wpływ na rzeźbę Szapocznikow miał pop-art, co znalazło wyraz w pracach: „Faruk”, „Nędzarz”, „Goldfinger”, „Filozof”, „Człowiek z instrumentem”.

W latach 1966-1968 powstają prace o charakterystycznych tytułach: „Usta iluminowane”, „Autoportrety”, „Popiersia świecące”. Przedstawiają one pewne fragmenty postaci ludzkiej, np. wyolbrzymione usta, odtworzone naturalistycznie przy zastosowaniu techniki odlewu z modela, kadłuby kobiece, zwielokrotnione, pofałdowane brzuchy. Są to wierne niekiedy odlewy własnego ciała artystki, w których zostawiła jakby cząstkę samej siebie. W ostatnich zaś pracach nastąpił zwrot w stronę cielesności i fizycznego faktu ludzkiej egzystencji, cykl „Zielnika”.

Zmarła 2.03.1973 r., w  Praz-Coutant we Francji.